Mode och smink med Lovisa :)


Hejjsan hoppsan :)
Nu ska vi ha lite sminkkurs (A)
nejmen , det är så att jag ska ut och leka i snön, men då kan man ju träffa på folk, så man måste ju se bra ut, eller hur? tihi, eller måste och måste, jaja, jag gillar verkligen att hålla på med smink iallafall. :)
Jag kunde igentligen bara ta lite mascara , men jag valde att ta "Vardagssminket"! (L)

Det enda du behöver är:

*Mascara (IsaDora's Extra volume Build-up mascara rekomenderas!)
*Rouch (Det är fint med en svag brunhet, så att det inte ser fejkat ut, IsaDora's Velvet Touch Compact Powder är bra. Nummer 12, Beige mist, använder jag och den passar jätte bra!)
*Rosaatkig rouch (Vist är det väl härligt att hela tiden ha rosa kinder, som om man precis har varit ute ! Jag använder Viva la Diva's Bluching Pearls, väldigt bra!)
*Gyllenbrun eller guldaktig ögonskugga (Viva la Diva's är väldigt fin!)

Nu hur man gör:

1. Ta på ögonskuggan över hela ögonlocket.
2. Lägg på ett tunt lager rouch över hela ansiktet, även lite på halsen och öronen.
3. Ta försiktigt på det rosa rouchen (en rund fläck på vardera sida).
4. Sätt på mascaran på alla överfransar, dutta sedan bara innerst på underfransarna.
FÄRDIGT! :D
HAHA , inte så svårt eller hur ? :) Men man hinner iallafall till skolan med ett sånt litet sminkrecept. :)


***********************************************************************************************

DAGENS OUTFIT

Eftersom det är studiedag har jag lite myskläder, som består av ett par jeansleggins från Åhléns, ett svart långlinne från H&M, och en H&M clubtröja som jag fick av mormor igår (hon har jobbat på H&M) ! :D


Men nu ska jag vara lite duktig och gräva en snökojja på vår altan (Barnsliga Lovisa has return :D)


Kommentarer
Postat av: Julia

ja verkligen :D

2010-03-03 @ 15:13:10
URL: http://juliaberglund.blogg.se/
Postat av: Julia

tack för frågorna :D

2010-03-03 @ 15:14:24
URL: http://juliaberglund.blogg.se/
Postat av: Mmiirree ;)

Hej! ;) Skulle du vilja bli veckans hottie hos mig? Vet inte du vad det är? tur för dig så har jag en länk om vad det är. Jag hoppas verkligen du vill vara med! reglerna är väldigt enkla! =) Länken: http://mirandasdagbok.blogg.se/2010/march/bli-veckans-hottie.html#comment



btw. fin blogg! ;)

/kram x♥

2010-03-03 @ 15:15:19
URL: http://mirandasdagbok.blogg.se/
Postat av: karen

fin blogg :D

2010-03-03 @ 16:43:56
URL: http://karengainza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback